Ce sport sa practicam primavara ?

Poate ca din prea multa comoditate sau datorita conditiilor atmosferice capricioase, ne-am neglijat forma fizica. Iar acum ca vara se pregateste sa-si reintre in drepturi, asa cum o face an de an, ne inghesuim sa ne reinnoim abonamentele in salile de sport.

Dar sa fie oare antrenamentele de la sala singurele in masura sa ne ajute sa ne recuperam si sa ne mentinem silueta?

Se pare ca nu. In ciuda confortului pe care ni-l ofera sporturile ”de sala”, cele outdoor ne aduc totusi beneficii in plus. Petrecand mai mult timp in aer liber, pe cat posibil la lumina zilei, corpul, la fel ca natura inconjuratoare, renaste si in plus, soarele stimuleaza sinteza de vitamina D.

Care sunt sporturile potrivite pentru lunile de primavara?

O silueta de invidiat nu reprezinta cel mai bun indicator pentru un corp sanatos. Daca ne incadram cu masurile intre limitele ideale, nu inseamna nici ca suntem neaparat in forma. Dar practicand un sport in aer liber, putem fi in forma, la fel cum ne putem imbunatati si sanatatea.

Iata cateva activitati sportive de practicat in lunile de primavara, care ne pot ajuta sa ne amelioram conditia fizica si starea de sanatate:

1. Jogging-ul

In top-ul clasamentului se afla jogging-ul. Ce poate fi mai potrivit pentru recuperarea siluetei si controlul greutatii decat alergarea in aer liber? Cursa pe terenul de sport, jogging-ul pe aleile parcului sunt activitati ideale pentru modelarea corpului.

Intr-o ora de alergat intr-un ritm alert sau mediu, putem arde in jur de 550 de calorii (depinde de greutatea alergatorului si de ritmul pasilor). Daca ne lipseste rezistenta, nicio grija! Avem si o alta posibilitate, mersul in pas grabit sau marsul. Fiecare dintre aceste activitati ne permite sa ardem nu mai putin de 360 de calorii intr-o ora.

Pe masura ce ne recuperam conditia fizica, urmatorul pas ar fi sa alternam distantele de mers rapid, cu alergarea efectiva. Dar indiferent cat de curand marim dificultatea antrenamentului, cel mai important este sa nu ne oprim.

2. Trekking-ul

Cine iubeste muntele, se poate incumeta sa incerce trekking-ul ca activitate principala pentru diminuarea masei corporale si recuperarea conditiei fizice. Catararile, drumetiile, excursiile pe culmile muntoase sunt activitati nu foarte solicitante, pe care le putem practica atat singuri, cat si in companie.

Pentru a ne aventura pe carari de munte, este suficient sa ne ”inarmam” cu un rucsac in care sa punem cateva provizii si sa ne procuram incaltamintea adecvata (in comert exista modele speciale pentru trekking). In niciun caz, sa nu uitam busola si harta zonei (in punctele de informare turistica sau centrele salvamont ni se pot pune la dispozitie informatii utile in acest sens).

De regula, avand echipamentele potrivite, intr-o ora de aventura montana, avem toate sansele sa consumam pana la 400-500 de calorii, cam tot atatea cate ardem in timpul unei alergari cu 9 km / h.

3. Ciclismul

Putem oare slabi mergand pe bicicleta? Este vorba despre o activitate placuta si in acelasi timp destul de provocatoare, de practicat in fiecare zi, fara sa mai avem nevoie si de alte antrenamente. Ne putem folosi de bicicleta pentru a merge la serviciu sau la cumparaturi. O putem folosi pentru plimbarile in parcuri, pe pistele special amenajate sau pe potecile montane.

Pe bicicleta putem slabi si economisi in acelasi timp, iar variatiile nu lasa loc plictiselii. Putem pedala asezati sau in picioare, putem alege diferite trasee in oras sau in afara. Tot pedaland, ne vom intari musculatura intregului corp, nu doar a picioarelor si imbunatati rezistenta fizica.

O ora pe bicicleta, pe asfalt, intr-un ritm lent, ne ajuta sa ardem pana la 300 de calorii, in timp ce pedaland in afara carosabilului, pe teren accidentat fara asfalt, vom arde chiar si 600 de calorii. De asemeni, daca parcurgem trasee in urcare, ardem si mai multe calorii.

4. Plimbarile

Daca suntem abia la inceput si nu prea ne putem lauda cu o forma fizica ”de zile mari”, am putea incepe cu plimbarile in aer liber. Desi avem de-a face cu o activitate de intensitate redusa, si aceasta este tot o modalitate de a face sport, un sport mai lejer, la indemana tuturor, indiferent de varsta, kilograme sau conditie fizica.

Initial, este indicat sa umblam pur si simplu, in fiecare zi, timp de o ora, iar dupa cateva zile sa acceleram ritmul. La 2-3 saptamani distanta de la prima zi de ”start”, vom sesiza si primele beneficii, dupa care treptat, putem indrazni sa continuam cu cateva reprize de alergare usoara.

Este adevarat ca nu vom arde acelasi numar de calorii ca in cazul jogging-ului. Insa un anumit consum caloric exista si fiecare pas facut ne va ajuta sa ne apropiem din ce in ce mai mult de obiectivele initiale.

Niciodata nu-i tarziu sa-i spunem adio sedentarismului si sa ne apucam de sport. Este recomandat si pentru aceia dintre noi care inca nu cunosc dificultatile datorate excesului de kilograme.

Pentru a ne indeplini obiectivele propuse, conteaza si ce fel de sport practicam, dar nu la fel de mult ca perseverenta sa ne antrenam cel putin de 3 ori pe saptamana si implicarea in sedinte de antrenament ce dureaza cel putin 40 de minute.

Si inca ceva! Sa nu uitam nici de alimentatie! Cu cat este mai echilibrata si sanatoasa, cu atat mai bine.

Iar daca avem nevoie de un mic ajutor din exterior ca sa compensam carentele alimentare, magazinul  ne asteapta cu rafturile pline cu suplimente si extracte, cu vitamine si minerale.